Częste promocje dały wyniki
20 czołowych marek wartych jest ponad 16 mld zł. Za niemal połowę tej kwoty odpowiada lider, który nadal się umacnia.
Wygrany w kategorii handel i usługi może być tylko jeden – marka Biedronka, pod którą działa w Polsce ponad 3 tys. sklepów. Wartość jej marki oceniana jest na niemal 7,3 mld zł, co w przypadku kategorii handel i usługi jest wynikiem poza zasięgiem konkurencji. Druga marka w kategorii, czyli Lotto, wyceniana jest na 1,6 mld zł, a trzecia – Inter Cars na 1,1 mld zł.
Sukces Biedronki pociągnął za sobą tryumf całego sektora dyskontowego – działają na nim jeszcze takie sieci, jak Lidl, Aldi, Netto. W sumie odpowiadają już za ponad 34 proc. wydatków Polaków na kategorie FMCG – produkty spożywcze oraz chemiczne.
Zmiany na zakupach
Podczas pandemii dyskonty zdecydowanie najmniej odczuły wpływ negatywnych trendów. Choć sklepy spożywcze były otwarte, to restrykcje związane z liczbą klientów mogących jednocześnie przebywać w placówce spowodowały zmiany w zachowaniach. Klienci chodzili na zakupy rzadziej, kupując podczas jednego pobytu w sklepie więcej, chętniej wybierali sklepy blisko domu, nawet te małoformatowe.
Biedronka sobie poradziła, w 2020 r. jej przychody wyniosły niemal 13,5 mld euro. W stosunku do roku wcześniejszego o 10,4 proc. więcej – to dynamika liczona w złotówkach, w euro wyniosła ona 6,7 proc. Na koniec 2020 r. Biedronka miała 3115 sklepów, rok wcześniej – 3002. Mimo wyzwań związanych z pandemią sieć nadal...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta