Kompetencje cyfrowe niezbędne niemal na każdym stanowisku
ROZWÓJ OSOBISTY | Warto zainwestować w zdobycie nowych kwalifikacji, bo to poprawia pozycję na rynku pracy
Aż 86 proc. polskich pracowników deklaruje, że są gotowi do ciągłego zdobywania nowych umiejętności, a nawet do przekwalifikowania się, aby się utrzymać na rynku pracy. Odsetek tych wskazań jest u nas prawie o 10 pkt proc. większy niż średnio na świecie – dowodzi badanie firmy PwC „Upskilling Hopes and Fears", które w lutym tego roku objęło 32,5 tys. osób aktywnych zawodowo z 19 krajów, w tym z Polski. Pod względem otwartości na zdobywanie nowych kompetencji Polacy są w ścisłej światowej czołówce, być może również dlatego, że aż dwie trzecie z nich dostrzega ryzyko, jakie stwarza postępująca automatyzacja.
Wiele osób zdaje sobie sprawę, że mimo świetnej sytuacji na rynku pracy przepustką do dobrych zarobków są kompetencje i umiejętności poszukiwane przez pracodawców. Jakie konkretnie?
– To zależy od branży i stanowiska, ale wszędzie, bez względu na sektor, na pierwszy plan wysuwają się kompetencje cyfrowe – zaznacza Mateusz Żydek z agencji zatrudnienia Randstad.
Jak wyjaśnia, chodzi przede wszystkim o doświadczenie w pracy z konkretnymi systemami i rozwiązaniami, które często stanowią standard dla danej branży. Na przykład w branży finansowej, szczególnie w przypadku zespołów rozliczeniowych, będą to systemy do fakturowania i rozliczeń oraz kompleksowe rozwiązania takie jak SAP czy systemy BI. Z kolei specjaliści HR dobrze,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta