Walka o pracowników podkręca ofertę benefitów
Na każde ogłoszenie opublikowane w listopadzie na czołowych portalach o pracy przypadało średnio 6,5 świadczenia pracowniczego. Firmy kuszą szkoleniami, opieką medyczną i pracą z domu.
Już w 70 proc. ogłoszeń opublikowanych w listopadzie na dwóch największych portalach rekrutacyjnych (Pracuj.pl i Olx Praca) pracodawcy kusili kandydatów do pracy szkoleniami. Taką możliwość firmy oferują teraz znacznie częściej niż przed rokiem (60 proc.) i nawet częściej niż przed wybuchem pandemii – wynika z najnowszego raportu firmy Grant Thornton, który „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.
Popularność szkoleń w ofercie benefitów to efekt nie tylko oczekiwań kandydatów, ale także rosnących trudności pracodawców z pozyskaniem osób z potrzebnymi kompetencjami. – Obserwujemy deficyt talentów niemal w każdej branży, co wpływa na strategię rekrutacyjną firm. Coraz częściej decydują się na zatrudnienie osób z mniejszym doświadczeniem i zaplanowanie programu rozwojowego podnoszącego kompetencje zarówno miękkie, jak i twarde – tłumaczy Marta Szymańska, regionalny menedżer ds. rekrutacji stałej w Manpower.
Zachęta do aplikacji
Jak wynika z raportu Grant Thornton, wśród dziesięciu benefitów najczęściej spotykanych w ofertach pracy w skali roku silnie wzrosła też popularność innego świadczenia rozwojowego –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta