Zielone znaki towarowe – nowe trendy na rynku
Konsumenci poszukują „eko” produktów, regulacje prawne wspierają ten trend, coraz więcej firm zgłasza więc do rejestracji znaki towarowe z elementami „ekologicznymi”. Często jednak ich wnioski są odrzucane.
Biznes przyjazny środowisku, społecznie odpowiedzialny, zrównoważony rozwój, produkty z materiałów biodegradowalnych, recykling, upcykling rozumiany jako przetwarzanie odpadów w przedmioty o wyższej wartości - to niektóre pojęcia determinujące rzeczywistość rynkową. To ona zaś wprost wpływa na trendy w rodzaju znaków towarowych zgłaszanych przez firmy dla terytorium Unii Europejskiej.
Konsumenci wybierają „eko”
Coraz więcej firm buduje swoje marki w oparciu o „eco” trend, co wspierają w istotny sposób regulacje prawne, w tym podatkowe. Marki mają za zadanie m.in. komunikować odbiorcom zgodność oznaczanych nimi produktów właśnie z tym poszukiwanymi przez odbiorców cechami czy też wartościami. Konsumenci poszukują i wybierają marki „eko” częściej niż jeszcze przed pięcioma laty. To jak zrównoważony rozwój wpływa na preferencje zakupowe konsumentów pokazują badania przeprowadzone w 2020 r. przez Capgemini Research Institute. Wynika z nich m.in. to, że 52 proc. konsumentów odczuwa emocjonalny związek z produktem lub organizacją, która jest zrównoważona, a 79 proc. konsumentów zmienia preferencje zakupowe w oparciu o społeczny lub środowiskowy wpływ swoich zakupów.
Liczba zgłoszeń znaków towarowych Unii Europejskiej tzw. zielonych (nawiązujących do ekologii) według danych Urzędu ds....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta