Miejsca ładowania na parkingach
Wkrótce przy wielu budynkach niemieszkalnych trzeba będzie zapewnić infrastrukturę ładowania dla aut elektrycznych.
Od 1 stycznia 2025 r. przedsiębiorca będący właścicielem lub zarządcą budynku, z którym powiązane jest minimum 21 miejsc parkingowych, będzie musiał zapewnić stosowną infrastrukturę służącą ładowaniu pojazdów. Nowy przepis wywołuje szereg wątpliwości. Co więcej, budowanie stacji ładowania to bardzo czasochłonny i skomplikowany proces administracyjno-prawny. Dlatego już dziś warto zweryfikować, kto i w jakim zakresie podlega obowiązkom wynikającym z tych przepisów.
24 grudnia 2021 r. weszła w życie ustawa nowelizująca ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Stanowi ona implementację do krajowego porządku prawnego przepisów Unii Europejskiej. Nakładają one na przedsiębiorców dodatkowe obowiązki w zakresie instalacji na parkingach przy budynkach punktów ładowania pojazdów elektrycznych.
21 stanowisk do parkowania
Począwszy od dnia 1 stycznia 2025 r., wszyscy właściciele lub zarządcy budynków niemieszkalnych, z którymi związanych jest co najmniej 21 stanowisk postojowych, mają obowiązek zapewnienia na parkingach stosownej ilości punktów ładowania oraz niezbędnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta