Kiedy musi wygasnąć mandat radnego
Mandatu radnego nie można łączyć z prowadzeniem działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy, w której uzyskał mandat.
Po uzyskaniu mandatu w wyborach uzupełniających 11 lipca 2021 r. radny nadal pozostawał członkiem zarządu przedsiębiorstwa handlowo-usługowego, które w latach 2021–2022 złożyło oferty na zakup i dostawę węgla dla miasta.
Oferta okazała się najkorzystniejsza, wobec czego doszło do podpisania umów z miastem. 12 grudnia 2022 r. burmistrz poinformował radę miasta o wystąpieniu przesłanek do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego. Jednocześnie radny został poinformowany o możliwości złożenia wyjaśnień pisemnie lub ustnie na najbliższej sesji rady. Rada w głosowaniu imiennym odrzuciła projekt uchwały o wygaśnięciu mandatu.
W piśmie z 11 maja 2023 r. wojewoda wezwał radę miasta do podjęcia uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu w terminie 30 dni od daty doręczenia wezwania. 30 maja 2023 r. rada miasta poinformowała wojewodę, że projekt uchwały w sprawie wygaszenia mandatu miał być przedłożony na sesji rady 24 maja 2023 r. Z powodu nieobecności...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta