Polscy uczniowie powinni uczyć się przedsiębiorczości
W szkole uczniowie dowiadują się, ile procent papryki na świecie wyprodukowały Węgry, a nie tego, jak tworzyć projekty i współpracować – mówi dr inż. Olga Sobolewska, adiunkt na wydziale zarządzania Politechniki Warszawskiej.
Zgadza się pani z tezą, że branża informatyczna należy do najbardziej innowacyjnych i rozwijających się w Polsce?
Trudno się z nią nie zgodzić. Można jednak powiedzieć, że branża informatyczna sama w sobie jest nieco mylnie rozumiana, bo choć jest wyraźnie określona w PKD, to tak naprawdę stanowi nieodłączną część każdego innego sektora: finansowego, medycznego, wytwórczego, rolniczego, usług. Informatyka to ich część wspólna; trudno sobie dziś wyobrazić, żeby którakolwiek z wymienionych branż – zwłaszcza tych innowacyjnych i rozwijających się – sprawnie funkcjonowała bez spoiwa, jakim jest informatyka.
Jak na tle innych prezentują się nasi studenci?
Studenci informatyki i nauk technicznych świetnie wypadają w międzynarodowych rankingach, a uczniowie zdobywają wysokie miejsca na światowych olimpiadach (co pokazują choćby tegoroczne wyniki naszych rodaków na 65. Międzynarodowej Olimpiadzie Matematycznej). Trudno mi się zgodzić z tezą, że nasi studenci informatyki są lepsi lub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta