Agencje nieruchomości bardziej inteligentne
Głównym zadaniem sztucznej inteligencji w branży nieruchomości jest automatyzacja powtarzalnych zadań, robienie opisów, wycena i wizualizacje obiektów online, a także analiza danych, która pozwala przewidywać trendy oraz tworzyć spersonalizowane oferty.
Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest, w różnym stopniu, niemal we wszystkich sektorach. Nie inaczej jest w branży nieruchomości. Według raportu CRE Innovation Report już w 2020 r. około 49 proc. dyrektorów agencji nieruchomości przyznawało, że AI może zapewnić wydajność operacyjną i ogromne oszczędności budżetowe. Nic dziwnego, że rynek ten rośnie szybko. Z prognoz Precedence Research wynika, że do 2032 r. wartość rynku AI w tej branży zwiększy się o 1,04 mld dol. przy średniorocznym wzroście na poziomie 11,52 proc.
Historia AI w branży jest niedługa. Po raz pierwszy sztuczna inteligencja została wykorzystana do zakupu nieruchomości w 2018 r. Przy pomocy algorytmu AI o nazwie „soon to market detection” kupiono wówczas za 26 mln dol. dwa domy w Filadelfii. Od tego czasu zastosowań AI przybyło i będzie ich stale przybywać. Jak zatem sztuczna inteligencja ułatwia dziś pracę agencji nieruchomości? Najczęstsze zastosowania tej technologii w branży to przede wszystkim:
∑ Generowanie leadów. Sztuczna inteligencja zwiększa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta