Dobrostan klientów – zadanie dla firm
Przedsiębiorstwa coraz częściej patrzą na klienta już nie tylko jak na konsumenta. Starają się zadbać o jego dobrostan, wychodząc poza standard rynkowy. To kwestia odpowiedzialności wspartej odpowiednimi regulacjami.
Zmienia się spojrzenie firm na rynek, legislacja w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, ale też oczekiwania samych konsumentów. Nowa rzeczywistość wymaga innego podejścia przedsiębiorców do kwestii ESG. O tym, czy marki dbają o dobrostan konsumenta, rozmawiano w trakcie jednej z dyskusji podczas Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie.
Co kryje się pod określeniem „dobrostan”? Prof. Małgorzata Burchard-Dziubińska z Uniwersytetu Łódzkiego wskazuje, że można to pojęcie rozpatrywać w dwóch ujęciach – obiektywnym i subiektywnym. Obiektywne związane jest ze zdrowiem – to ujęcie jest mierzalne. Z kolei subiektywne to poczucie szczęścia, dobrej jakości życia.
Firma Benefit Systems przeprowadziła ogólnopolskie badanie Polaków, z którego wynika, że tylko 30 proc. ankietowanych określa swój dobrostan jako wysoki. To niespecjalnie satysfakcjonujący wynik.
Odpowiedzi, dlaczego tak się dzieje, szukał Piotr Szostak, dyrektor zarządzający ds. strategii i rozwoju...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta