Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wyzwania edukacji medycznej

04 lipca 2025 | Ekonomia i rynek | rp.pl
Uczestnicy debaty (od lewej): prof. Maciej Banach, prorektor Katolickiego Uniwersytetu Medycznego, Jeremi Jędrzejkowski, „Rz”, prof. Alojzy Nowak, rektor Uniwersytetu Warszawskiego, prof. Agnieszka Piwowar, prorektor Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, prof. Leszek Domański, rektor Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego, prof. Agnieszka Zimmermann, prorektor Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, dr Piotr Bromber, Uniwersytet Zielonogórski
autor zdjęcia: rp.pl
źródło: Rzeczpospolita
Uczestnicy debaty (od lewej): prof. Maciej Banach, prorektor Katolickiego Uniwersytetu Medycznego, Jeremi Jędrzejkowski, „Rz”, prof. Alojzy Nowak, rektor Uniwersytetu Warszawskiego, prof. Agnieszka Piwowar, prorektor Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, prof. Leszek Domański, rektor Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego, prof. Agnieszka Zimmermann, prorektor Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, dr Piotr Bromber, Uniwersytet Zielonogórski

Przedstawiciele władz czołowych polskich uniwersytetów medycznych rozmawiali o roli uczelni i autorytetów w szerzeniu wiedzy medycznej opartej na badaniach naukowych w obliczu zalewu dezinformacji dotyczącej zdrowia.

W dobie powszechnego dostępu do informacji – i dezinformacji – przyszli pracownicy systemu ochrony zdrowia stają przed wyjątkowym wyzwaniem: muszą nie tylko zdobyć rzetelną wiedzę, ale także umieć odróżniać fakty od manipulacji, edukować pacjentów i przeciwdziałać szkodliwym narracjom.

Jak nauczać studentów kierunków medycznych w dobie sztucznej inteligencji? Jak przekazywać wiedzę pacjentom? Jaka jest rola mediów, a co dzieje się w social mediach? Influencerzy kontra autorytety – jak niwelować różnice pokoleniowe? Na te pytania szukali odpowiedzi uczestnicy debaty „Komu ufać? Jak kształcić przyszłych medyków w czasach informacyjnego chaosu?”, zorganizowanej w redakcji „Rzeczpospolitej” przez Instytut Studiów Wschodnich w ramach wydarzeń poprzedzających XXXIV Forum Ekonomiczne, które odbędzie się w dniach 2–4 września w Karpaczu.

Mówiąc o potrzebie edukacji pacjentów, prof. Maciej Banach, prorektor ds. Collegium Medicum Katolickiego Uniwersytetu Medycznego, zwrócił uwagę, że wynika to z tego, z czym spotykają się lekarze: pacjenci szukają usprawiedliwienia, żeby się nie leczyć – szczególnie gdy diagnoza oznacza terapię na całe życie – bo to jest dla nich wygodne.

– Wygoda to słowo klucz. Widzimy usprawiedliwianie się pacjentów: nie chcę być leczony, szukam w internecie czegoś, co mi uwiarygodni moją tezę, że to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13217

Wydanie: 13217

Spis treści

Gość „Rzeczpospolitej”

Zamów abonament