Wyzwania edukacji medycznej
Przedstawiciele władz czołowych polskich uniwersytetów medycznych rozmawiali o roli uczelni i autorytetów w szerzeniu wiedzy medycznej opartej na badaniach naukowych w obliczu zalewu dezinformacji dotyczącej zdrowia.
W dobie powszechnego dostępu do informacji – i dezinformacji – przyszli pracownicy systemu ochrony zdrowia stają przed wyjątkowym wyzwaniem: muszą nie tylko zdobyć rzetelną wiedzę, ale także umieć odróżniać fakty od manipulacji, edukować pacjentów i przeciwdziałać szkodliwym narracjom.
Jak nauczać studentów kierunków medycznych w dobie sztucznej inteligencji? Jak przekazywać wiedzę pacjentom? Jaka jest rola mediów, a co dzieje się w social mediach? Influencerzy kontra autorytety – jak niwelować różnice pokoleniowe? Na te pytania szukali odpowiedzi uczestnicy debaty „Komu ufać? Jak kształcić przyszłych medyków w czasach informacyjnego chaosu?”, zorganizowanej w redakcji „Rzeczpospolitej” przez Instytut Studiów Wschodnich w ramach wydarzeń poprzedzających XXXIV Forum Ekonomiczne, które odbędzie się w dniach 2–4 września w Karpaczu.
Mówiąc o potrzebie edukacji pacjentów, prof. Maciej Banach, prorektor ds. Collegium Medicum Katolickiego Uniwersytetu Medycznego, zwrócił uwagę, że wynika to z tego, z czym spotykają się lekarze: pacjenci szukają usprawiedliwienia, żeby się nie leczyć – szczególnie gdy diagnoza oznacza terapię na całe życie – bo to jest dla nich wygodne.
– Wygoda to słowo klucz. Widzimy usprawiedliwianie się pacjentów: nie chcę być leczony, szukam w internecie czegoś, co mi uwiarygodni moją tezę, że to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)