Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zabawa dla dorosłych

05 maja 2007 | Plus Minus | MN
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Co pociągnie odbiorcę, a co odrzuci? Ludzie reklamy lubią sprawiać wrażenie, jakby rozumieli nas lepiej niż my sami i dysponowali tajemną wiedzą o społeczeństwie. Tak naprawdę stosują często metodę prób i błędów i zawierzają intuicji Zabawa dla dorosłych Trudno przejść obok nich obojętnie. Jeżozwierze, przymierzające się do kopulacji. Tłum kłębiących się osób, które mogą się kojarzyć z seksem grupowym. Te reklamy budzą emocje. O to przecież chodzi. Ale to niekoniecznie ten rodzaj emocji, na których zależało twórcom kampanii

- Patrzyłem na te dwa zwierzątka. I myślałem, że nie ma żadnego powodu, by takie sceny pokazywać na ulicy - mówi filozof i etyk prof. Jacek Hołówka z Uniwersytetu Warszawskiego. - To przykład rozpasanej wulgarności. Tak, jakby ktoś przeklinał, pluł czy wymiotował publicznie.

Gwałtowność reakcji, jakie wyzwalają kontrowersyjne kampanie, najwyraźniej zaskakuje związane z nimi osoby. - Odbieram mejle, w których określa się mnie jako "pomiot szatana" - przyznaje Marcin Gruszka, rzecznik P4, operatora sieci Play, której dotyczy jedna z kampanii. - Atakuje się nas, że propagujemy pedofilię i satanizm. Liczyliśmy się z tym, że nasza kampania nie wszystkim się spodoba. Ale w badaniach nam nie wyszło, że będzie aż tak odrzucana.

Kilka miast odmówiło wręcz eksponowania billboardów, uznając je za zbyt...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4147

Spis treści
Zamów abonament