Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lekcja wyborczego profesjonalizmu

12 października 2007 | Opinie | Konrad Ciesiołkiewicz

PO tak radykalnie domagała się wyborów, że wydawało się oczywiste – jest do nich doskonale przygotowana. Nic podobnego. Prowadzi kampanię niespójną, z trudem przebijającą się do świadomości wyborcy – pisze rzecznik rządu Marcinkiewicza Konrad Ciesiołkiewicz

Media na całym świecie mają charakter liberalny i – jako takie – nie sprzyjają ugrupowaniom konserwatywnym. Nie wynika to z faktu, że mają swoją wyrazistą, polityczną rolę do odegrania, lecz raczej z ich natury goniącej za newsem i przekraczającej wiele granic: obyczaju, dobrego smaku, kultury, gdzieniegdzie politycznej poprawności. Ciągłe przekraczanie norm jest cechą konstytutywną mediów. Bez niej prawdopodobnie nie spełniałyby one swojej roli. Nie bawiłyby i nie informowały tak samo.

Dwa światy

Każdy uczestnik życia publicznego wie, że istnieje świat mediów i świat realny. Jednocześnie nie jest tajemnicą, że z punktu widzenia politycznej skuteczności ważniejszy jest ten pierwszy. Każdy, kto chce istnieć w polityce, musi się nauczyć mechanizmów funkcjonowania mediów, współpracy z nimi, karmienia ich informacją. Agenda polityczna w dużej mierze podporządkowana jest agendzie mediów. Dla współczesnego uczestnika systemu politycznego rozumienie warsztatu pracy dziennikarskiej jest tym, czym niegdyś czytanie i pisanie.Nauka ta, jak każda inna, wymaga czasu. Dotąd swoistymi mistrzami komunikacji społecznej były środowiska, które przez wiele lat komunizmu zdobywały praktyczne doświadczenia na tym polu, pełniąc...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7836

Spis treści

Ekonomia

AAA Auto Group powiększa sieć
Ambitne plany Superstacji
Ameryka Południowa to niestety wciąż mieszanka wybuchowa
Armia nie kupi bubli
BRE chce sprzedać Vectrę
Bielizna w grupie
Biomasa: kolejny hit po biopaliwach
Brakuje podstaw, by uruchomić projekty
Będzie nowy wydawca „Kaleidoscope”
Centralwings otwiera bazę w Gdańsku
Chińczycy inwestują w Łodzi
Chrysler: krótki strajk i umowa
Ciepłą posadę chętnie oddam
Daewoo: śledztwo Brukseli
DekaBank chce być członkiem GPW
Dlaczego Polacy całkiem zapomnieli o swoich rzekach?
Dreamliner przyleci opóźniony o pół roku
Ekologia w Tesco
Fundusze odrzucają cenę
Hyundai: fabryka w Rosji?
Insiderzy wierzą w swoje spółki
Inwestycje e-sklepów
Kadry
Kompania Piwowarska nagradza
Kontakty Fiata
Mieszanki Michelina
Miliony na sklepy z giełdowego debiutu
Millennium w Rumunii
Mniej Philipsa w LG
Most pomimo gróźb
Nawet nobliści potrzebują promocji
Nowości Renault
Nowy rok szkolny zatrzymał stare wozy
Nowy szef banku centralnego Chin
Obrona przed wrogim przejęciem
Odgrzewanie państwowego KOT-a
Patria: transportery dla Chorwacji
Pociąg na każdy rodzaj torów
Posłowie a gospodarka
Powrót na szczyt
Pośredniczyć każdy może
Quercus wystartuje na początku 2008 r.
Rezerwy i fundusze pęcznieją
Sony Ericsson: lepiej od prognoz
Spadek liczby klientów w Aegonie
Sprzedaż obligacji
Stocznia płaci
Telekomunikacja Kolejowa nie wchodzi na rynek GSM?
Unia sprawdzi pomoc dla HSW
Więcej kupionych faktur
Wyższe ceny za mleko dla uczniów

Aktywacja

Zamów abonament