Szalony wyścig prasy
Koniec roku to czas podsumowań i prognoz. Rynek mediów przechodził zmiany. Niewątpliwie najciekawsze dotyczą dzienników – pisze szef OmniCom Group
Wydawało się, że po spektakularnej klęsce Agory z projektem „Nowy Dzień” i równie spektakularnym sukcesie wydawnictwa Axel z „Faktem” niewiele w prasie codziennej może się zmienić. Rynek wydawał się nasycony i mało kto mógł przypuszczać, że jest na nim miejsce dla nowych projektów. A jednak. Za ciosem poszedł Axel Springer. Upojony sukcesem swojego tabloidu postanowił zawalczyć o miejsce na rynku gazet opiniotwórczych, atakując w zeszłym roku bezpośrednio twierdzę „Gazety Wyborczej”. „Dziennik” zamyka pierwszy pełny rok funkcjonowania i wszystko wskazuje na to, że jest to rok trudnej walki o przetrwanie. Z drugiej strony Polskapresse wystartowała z nowym tytułem „Polska” stanowiącym fuzję tytułu ogólnopolskiego i gazet lokalnych. Obie inicjatywy są ciekawe, obie ryzykowne, obie zmieniają istotnie układ sił na rynku prasowym w Polsce.
„Dziennik” pomyślany jako gazeta o profilu polityczno-gospodarczym miał stanowić alternatywę dla „Gazety Wyborczej”. Trafnie moim zdaniem wydawca zidentyfikował słabości swego przeciwnika. Długie teksty, często oderwane od rzeczywistości, trudny język, wyrazisty profil polityczny „Gazety”, nieco protekcjonalny stosunek do własnych czytelników i skostniałość redakcji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta