Intuicja na pasku reklamy
Naukowcy demontują ostatnie bariery naszej prywatności – pisze prezes OmnicomMediaGroup
Postęp jest nieodmienną cechą naszych czasów. Obłędne tempo zmian widać chyba najlepiej w mediach. Rozwój nowych technologii, cyfryzacji, dostęp do nieograniczonej oferty za pośrednictwem platform cyfrowych i Internetu staje się doświadczeniem coraz większej liczby ludzi. Zmiany nie dotyczą jedynie środków przekazu. Rewolucja medialna wymusza inne podejście do samego komunikatu. Fragmentaryzacja mediów, z którą mamy do czynienia, powoduje, że coraz trudniej dotrzeć do potencjalnego odbiorcy i narzucić mu komunikat reklamowy.
Do tej pory obowiązującym paradygmatem była jedność momentu nadawania i odbioru reklamy. Dzięki temu można było widzom narzucać bloki reklamowe. Ta możliwość powoli przechodzi do historii. Koszt dotarcia do klienta drastycznie rośnie. Rewolucja w mediach powoduje też konieczność zmian w kształtowaniu treści komunikatów reklamowych.
Reklama będzie posługiwać się coraz większym zestawem środków oddziaływania nie tylko na wzrok i słuch, lecz także na zapach i dotyk
Skoro nie można reklamy narzucić, trzeba sprawić, by widz ją pokochał. Na pomoc marketerom ruszył zastęp psychologów wyposażonych w najnowsze zdobycze techniki. Tak narodziła się nowa dziedzina wiedzy: psychologia kognitywna. Zastosowaniu jej zdobyczy w reklamie i marketingu poświęcona była konferencja „Neuromarketing i podświadomość” zorganizowana przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta