Sieci handlowe walczą o ludzi
Do niedawna handlowcy skupiali się na rywalizacji o klientów. Teraz pojawiło się nowe, nie mniej trudne pole do konkurencji – o pracowników
Średnio o 16 proc. podniosła w ubiegłym roku płace Tesco Polska, jedna z największych w Polsce sieci hipermarketów. Wzrost wynagrodzeń, premie za skuteczną rekomendację do pracy znajomego albo członka rodziny – to tylko niektóre z wprowadzonych tam ostatnio sposobów na zdobycie i utrzymanie pracowników.
Zwłaszcza tych szeregowych, zatrudnionych na sali sprzedaży. Do niedawna stanowili oni łatwo dostępną i tanią siłę roboczą w sklepach. Teraz są najbardziej poszukiwaną grupą pracowników w handlu detalicznym. Nic dziwnego, bo – jak przypomina Katarzyna Borowczyk z firmy doradztwa personalnego Bigram – stanowią oni ok. 80 proc. załogi przeciętnego hipermarketu.
Premia za znajomego
Według danych firmy doradczej AG Test HR, w ubiegłym roku najwięcej, bo o prawie 12 proc., wzrosły płace na najniższych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta