Ciężkie czasy dla tygodników
Wydawcy wierzą, że ich tytuły przetrwają sprzedażowy kryzys. Po styczniowych spadkach specjaliści spodziewają się jednak zmian w polityce wydawców. Czas na obniżkę cen?
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy o rozpowszechnianiu płatnym razem, ubiegły rok większość tygodników opinii zamknęła spadkami sprzedaży. Styczeń nie okazał się lepszy. W porównaniu z początkiem zeszłego roku „Polityka” straciła 7,8 proc., „Newsweek Polska” – 11 proc., a „Wprost” – 14,1 proc. Sprzedaż na poziomie sprzed roku (spadek tylko o 0,5 proc.) utrzymał „Przekrój”. Specjaliści przypisują to jednak styczniowej zmianie makiety, którą wydawca wsparł kampanią promocyjną. – Dziesięcioprocentowe spadki są przy tych poziomach sprzedaży znaczące. Czasy, kiedy tygodniki sprzedawały po 300 tys. egz., minęły bezpowrotnie. Jak na 40-milionowy kraj łączna sprzedaż tygodników opinii jest dziś niewielka – zauważa Tomasz Tęcza, mediaplanner z domu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta