Zagraniczne marki szukają powierzchni handlowej
W tym roku w Trójmieście nie będzie żadnych spektakularnych otwarć nowych centrów handlowych. Deweloperzy koncentrują się przede wszystkim na rozbudowie istniejących obiektów
Obecnie na każdy tysiąc mieszkańców w trójmiejskiej aglomeracji przypada 618 mkw. powierzchni handlowej. To poniżej średniej dla dziesięciu największych miast, która wynosi 676 mkw. – Ta różnica może sugerować, że w Trójmieście jest potencjał dla nowych obiektów handlowych. Jednak aglomeracja cechuje się dużymi różnicami w nasyceniu obiektami handlowymi. Podczas gdy w Gdańsku na 1 tys. mieszkańców przypada 705 mkw., w Gdyni tylko 403 mkw. Planując więc nowe inwestycje, deweloperzy muszą uważnie przyglądać się lokalizacji działki i jej potencjałowi – wyjaśnia Dorota Lachowska, analityk z King Sturge.
Rozbudowa galerii
Obecnie w aglomeracji trójmiejskiej funkcjonuje 15 centrów handlowych. Ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta