Wydawcy celują w klasę średnią
działający w Polsce wydawcy szukają nowych źródeł przychodów. Jednym ze sposobów ich pozyskiwania jest wydawanie nowych tytułów dla klasy średniej
– Sytuacja gospodarcza w Polsce wygląda nieźle. Dlatego powstają nowe tytuły, głównie dla rozwijającej się klasy średniej. To konsekwencja tego, że różnice między nami a innymi krajami w zachodniej Europie się zacierają – podkreśla Tomasz Tęcza, media planner z domu mediowego SPC House of Media. Jego zdaniem mimo rosnącej konkurencji Internetu nie ma obaw o kondycję sektora prasowego w najbliższych latach.
Nie oznacza to jednak, że branża nie ma problemów. Największymi są gadżetomania i wojna cenowa, które zachwiały już rentownością niejednego wydawcy. W dodatku wpływy z reklam prasowym rosną co roku wolniej niż wartość całego rynku reklamowego. W ubiegłym roku w Polsce przychody reklamowe prasy wynosiły według Starlinka 1,6 mld zł i były o 4,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Same magazyny zarobiły na reklamach 864,7 mln zł. – Ta tendencja w ciągu najbliższych kilku lat się nie zmieni. Udział...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
