Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak zarejestrować firmę w urzędzie gminy

26 lipca 2008 | Prawo | Paweł Wrześniewski

Ci, którzy chcą stanąć na własnych nogach i rozpocząć działalność gospodarczą, mogą się zdecydować na rejestrację w urzędzie gminy

Dla wielu początkujących biznesmenów okazuje się to najprostsze. Chodzi o indywidualną działalność gospodarczą prowadzoną pod własnym nazwiskiem. Taką firmę rejestrujemy w urzędzie gminy, w której mieszkamy.

Wpis do ewidencji kosztuje 100 zł. Wniosku nie trzeba składać na urzędowym formularzu, choć wiele gmin stosuje lokalne druki. Ich użycie nie jest obowiązkowe, ale nie zaszkodzi z nich skorzystać. Ważna jest natomiast treść. W każdym wniosku powinno się znaleźć:

∑ oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL (jeśli go ma),

∑ oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania – również...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8075

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament