Jak zarejestrować firmę w urzędzie gminy
Ci, którzy chcą stanąć na własnych nogach i rozpocząć działalność gospodarczą, mogą się zdecydować na rejestrację w urzędzie gminy
Dla wielu początkujących biznesmenów okazuje się to najprostsze. Chodzi o indywidualną działalność gospodarczą prowadzoną pod własnym nazwiskiem. Taką firmę rejestrujemy w urzędzie gminy, w której mieszkamy.
Wpis do ewidencji kosztuje 100 zł. Wniosku nie trzeba składać na urzędowym formularzu, choć wiele gmin stosuje lokalne druki. Ich użycie nie jest obowiązkowe, ale nie zaszkodzi z nich skorzystać. Ważna jest natomiast treść. W każdym wniosku powinno się znaleźć:
∑ oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL (jeśli go ma),
∑ oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania – również...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta