Producenci podliczają kalorie
w 2012 roku wydatki na produkty wspomagające odchudzanie przekroczą bilion dolarów. Boom na dietetyczną i funkcjonalną żywność chce wykorzystać coraz więcej firm. Widać to także w Polsce
Credit Suisse policzył, że do 2012 r. sprzedaż produktów zwalczających otyłość, w tym głównie żywności i napojów, będzie rosła na świecie o ok. 9,3 proc. W 2012 r. jej wartość sięgnie 1,4 biliona dol. Wybór produktów dietetycznych jest coraz większy także w Polsce. Ich udział w całym rynku żywności nie przekracza na razie 2 – 3 proc.
Wiosną tego roku do sklepów trafiła coca-cola zero. To już kolejny napój koncernu nie-zawierający cukru. Szacuje on, że w tym roku popyt na taką colę zwiększy się u nas o 12,3 proc.
Czekolady bez cukru oferuje giełdowy Wawel. Natomiast na rynku majonezów light rywalizują koncerny Nestle z marką Winiary oraz Unilever z Hellmannsem.
Rosnąca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta