Filmowe noce grozy
Tłumy oklaskują twórczość wielkich sław kina. Jednak najbardziej żywiołowo widzowie reagują na mistrza włoskiego horroru – Dario Argento
Wrocławski festiwal ma różne oblicza, zależne od pory dnia. Rano gigantyczny multipleks Helios, Teatr Capitol i kino Warszawa świecą pustkami. Widzowie odsypiają noc spędzoną w klubie festiwalowym Arsenał. W salach kinowych można jedynie spotkać prawdziwych zapaleńców, którzy aplikują sobie zabójczą dawkę pięciu filmów codziennie.
Ruch zaczyna się koło południa. Wtedy ruszają retrospektywy Theo Angelopoulosa, Terence’a Daviesa, Vincenta Warda i Andrzeja Żuławskiego. Na spotkania z mistrzami ustawiają się kolejki. Tłum rośnie z każdą chwilą i wieczorem nie ma seansu, na którym byłyby wolne miejsca.
Jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta