Prezenty dla klientów są związane z działalnością
Gadżety dodawane do zakupów, nagrody za zebrane punkty – nie powinno być wątpliwości, że towary te są przekazywane na promocję firmy
A promocja to działanie związane z działalnością. Prezenty nie powinny więc być opodatkowane. Potwierdza to orzecznictwo sądowe.
Sprzedaż premiowa
W wyroku z 13 maja 2008 r. (I FSK 600/07) NSA zajął się kwestią towarów wydawanych w ramach sprzedaży premiowej. W stanie faktycznym badanym przez sąd podatnik prowadził samodzielnie lub zlecał agencjom reklamowym prowadzenie akcji polegających na premiowaniu zakupu określonych ilości wyrobów nagrodami rzeczowymi lub bonami towarowymi. Akcje te, skierowane do konsumentów, sklepów detalicznych i dystrybutorów handlowych, miały na celu zwiększenie sprzedaży i umocnienie kontaktów handlowych. Pod pojęciem sprzedaży premiowej podatnik rozumiał wydanie nagrody kupującemu, który dokona określonego zakupu towaru objętego promocją.NSA stwierdził, że w takiej sytuacji wydanie towarów nie może być opodatkowane. Sąd uznał w ten sposób argument podatnika wskazującego, że wartość „nieodpłatnego” gadżetu wydawanego w ramach sprzedaży premiowej została skalkulowana przy ustalaniu ceny sprzedawanych towarów, która stanowiła podstawę opodatkowania. Obciążenie VAT kolejnej sztuki towaru dodawanej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta