Nasze drogie dżinsy
1500 zł za denimowe spodnie bez napisów‚ bez metek‚ bez brylantów? Co jest takiego w markach niektórych dżinsów‚ że ludzie chcą za nie tyle zapłacić?
Dżinsy uważam za największą rewolucję ubraniową XX wieku. Kto wie‚ może największą rewolucję w historii ubioru w ogóle. To pierwszy w dziejach ludzkości strój‚ który zrównał płcie‚ rasy‚ statusy majątkowe‚ grupy wiekowe. Chodzi w nich cały świat. I nic nie wskazuje na to‚ żeby to się miało zmienić. Wprost przeciwnie – im bardziej niezrozumiała i oderwana od rzeczywistości staje się moda‚ tym chętniej co rano wskakujemy w ulubioną parę niebieskich spodni. Kochamy je, bo ułatwiają życie.
Wiedza tajemna o spodniach
Ale są dżinsy i dżinsy. Popularne‚ z dużych firm, jakie wszyscy znamy i jakie nosi większość: Levis‚ Lee‚ Mustang‚ Americanos‚ Wrangler‚ Big Star. Własną linię ma każda sieciówka i każda ekskluzywna marka. Ale są i takie‚ które stanowią przedmiot wiedzy bardziej zaawansowanej. Chciałoby się powiedzieć – tajemnej.
Seven for All Mankind‚ True Religion‚ J Brand‚ Juicy Couture‚ Paper Denim‚ Cheap Monday‚ 18th Amendment... Jeśli te nazwy nic państwu nie mówią‚ informuję‚ że chodzi właśnie o najmodniejsze marki dżinsów. Jak można się zorientować z niektórych nazw‚ dżinsy nabrały już znaczenia prawie religijnego. Denimologia ma więcej fanów‚ niż można by się spodziewać po tak prostej rzeczy jak bawełniane portki. Posiada własne kategorie‚ rankingi‚ pokazy mody‚ kody rozpoznawcze‚ poradnictwo‚ blogi.
Portal...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta