Towar można zwrócić w ciągu dziesięciu dni
Rzecz kupioną przez Internet można oddać bez podawania przyczyny. Każdy, kto zapłacił kartą, w razie kłopotów z e-sklepem powinien się domagać pomocy ze strony banku
Klient, kupując na odległość, jest chroniony bardziej niż wtedy, gdy robi zakupy w sposób tradycyjny. Jego najistotniejszym uprawnieniem jest możliwość zwrotu towaru w ciągu dziesięciu dni od zakupu (w przypadku sklepów internetowych termin biegnie od momentu dostawy). I nie trzeba podawać przyczyny; kupiony przedmiot można zwrócić nawet wtedy, gdy jest pełnowartościowy i zgodny z warunkami umowy. Takie prawo przysługuje nam niezależnie od tego, czy zapłacimy kartą, gotówką czy w jakikolwiek inny sposób.Aby skutecznie zwrócić towar, wystarczy złożyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Najlepiej wysłać je listem poleconym, by w razie sporu móc udowodnić, że oświadczenie rzeczywiście zostało złożone. Klient musi też na swój koszt odesłać towar do sklepu – w oryginalnym opakowaniu i nienaruszonym stanie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta