Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słaby rynek reklam

25 września 2008 | Ekonomia | Piotr Rudzki afp dpa
ProSiebenSat. 1
źródło: Rzeczpospolita
ProSiebenSat. 1

Niemiecka grupa medialna ProSiebenSat. 1 podała, że nie zrealizuje planu wyników finansowych z powodu słabego rynku reklamy. Akcje grupy we Frankfurcie straciły wczoraj 6,9 proc. do 5,15 euro (w ostatnich sześciu miesiącach ponad 50 proc.).

W warunkach słabej perspektywy na niemieckim rynku reklam grupa spodziewa się rocznego zysku EBITDA 670 – 700 mln euro – podaje lakoniczny komunikat giełdowy. Dotąd zapowiadała 783 mln euro. – Po dobrym początku II półrocza we wrześniu i pierwsze sygnały dotyczące października pozwalają zakładać, że plany nie zostaną wykonane w sektorze telewizji w Niemczech – wyjaśniła grupa.

Do ProSiebenSat. 1 należą m.in. kanały telewizyjne Pro7 i Sat1. Temu ostatniemu mocno zmalała widownia, a co za tym idzie, przychody z reklam.

Sama grupa przyznaje, że pogorszyła się koniunktura w Niemczech. Mariaż z luksemburską SBS w 2007 r. przysporzył kosztów. Została też ukarana przez urząd antykartelowy i musiała zmienić system sprzedaży czasu na reklamy, co zostało źle przyjęte przez klientów.

Brak okładki

Wydanie: 8126

Spis treści
Zamów abonament