Koszulka z logo firmy to reklama, jest więc kosztem
Rozdawanie gadżetów z logo firmy, np. koszulek na miejskim festynie, można uznać za działania o charakterze reklamowym. Wydatki na ich nabycie mogą więc być w całości zaliczone do kosztów podatkowych
Wydatek może być zaliczony do kosztów podatkowych, jeśli spełnione są dwa warunki: można wykazać jego związek z przychodem przedsiębiorcy i nie został wymieniony na liście wydatków niestanowiących kosztów podatkowych (art. 23 ustawy o PIT). Nabycie koszulek opatrzonych logo oraz rozdanie ich podczas miejskiego festynu jest działaniem mającym na celu promowanie firmy i jej logo, istnieje zatem jasny związek poniesionego wydatku z przychodami podatnika.
Sprawdzić trzeba jednak, czy działania takie nie zostaną potraktowane jak reprezentacja. Kosztem podatkowym nie mogą być bowiem wydatki na reprezentację, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.
Reklama czy reprezentacja
Przepisy podatkowe nie definiują pojęć „reprezentacja” i „reklama”. Należy więc sięgnąć do definicji słownikowej. Zgodnie z nią reprezentacja to „okazałość, wystawność w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta