Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koszulka z logo firmy to reklama, jest więc kosztem

06 listopada 2008 | Gazeta prawa i podatków | Iwona Kaczanowska
 Gadżety opatrzone znakiem firmy, które rozdajemy kontrahentom, można traktować  jako reklamę, jeśli są niewielkiej wartości
autor zdjęcia: Bartek Sadowski
źródło: Fotorzepa
Gadżety opatrzone znakiem firmy, które rozdajemy kontrahentom, można traktować jako reklamę, jeśli są niewielkiej wartości

Rozdawanie gadżetów z logo firmy, np. koszulek na miejskim festynie, można uznać za działania o charakterze reklamowym. Wydatki na ich nabycie mogą więc być w całości zaliczone do kosztów podatkowych

Wydatek może być zaliczony do kosztów podatkowych, jeśli spełnione są dwa warunki: można wykazać jego związek z przychodem przedsiębiorcy i nie został wymieniony na liście wydatków niestanowiących kosztów podatkowych (art. 23 ustawy o PIT). Nabycie koszulek opatrzonych logo oraz rozdanie ich podczas miejskiego festynu jest działaniem mającym na celu promowanie firmy i jej logo, istnieje zatem jasny związek poniesionego wydatku z przychodami podatnika.

Sprawdzić trzeba jednak, czy działania takie nie zostaną potraktowane jak reprezentacja. Kosztem podatkowym nie mogą być bowiem wydatki na reprezentację, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.

Reklama czy reprezentacja

Przepisy podatkowe nie definiują pojęć „reprezentacja” i „reklama”. Należy więc sięgnąć do definicji słownikowej. Zgodnie z nią reprezentacja to „okazałość, wystawność w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8161

Spis treści

Pierwsza strona

Publicystyka, Opinie

Gazeta prawa i podatków

Czytelnicy pytają, GPP odpowiada: Gdy zawieszamy działalność
Czytelnicy pytają, GPP odpowiada: Odprawa za grupowe zwolnienie
Czytelnicy pytają, GPP odpowiada: Ryczałt po likwidacji działalności
Czytelnicy pytają, GPP odpowiada: Wyposażenie w remanencie likwidacyjnym
Czytelnicy pytają, GPP odpowiada: Zakup towaru przed rozpoczęciem działalności
Czytelnicy pytają, GPP odpowiada: Zarobek z najmu bez limitu
Czytelnicy pytają, GPP odpowiada: Zleceniobiorca nie zostanie bezrobotnym
Firmy mogą coraz więcej załatwiać przez Internet
Gdy płacisz za naukę pracownika, możesz oczekiwać jego lojalności
Ile oddamy fiskusowi przy sprzedaży działki
Jak ustalać koszty inwestycji
Jak zdobyć licencję na wykonywanie transportu drogowego
Jaki podatek należy zapłacić od sprzedaży gruntu z budynkiem
Kiedy wójt stanowi zakazy i nakazy
Kosztowna kanalizacja we Wrocławiu
Koszulka z logo firmy to reklama, jest więc kosztem
Miasto pomoże wybudować sąd
Natychmiastowe rozstanie nie zawsze jest możliwe
Nie wysyłaj na siłę pracoholika na zaległy wypoczynek
Nikt nie zastąpi nieobecnego stażysty
Odsetki z lokaty nie są firmowym przychodem
Pamiętaj
Pracodawca tworzy program emerytalny tylko, gdy chce
Prawo lokalne w nagłej potrzebie
Przypominamy
Stypendia dla przyszłych medyków
Szef ma prawo czasem żądać zwrotu wydatków
Szef może zrezygnować ze stosowania niektórych przepisów
Tylko rzetelna księga może być dowodem
Wskaźniki & stawki
Za odmowę udzielenia informacji urzędowi antymonopolowemu grożą wysokie kary
Zamów abonament