Firmy mogą coraz więcej załatwiać przez Internet
Przedsiębiorca nie może prowadzić działalności bez odchodzenia od komputera. Może jednak załatwić mnóstwo spraw, korzystając z Internetu, m.in. wysłać deklaracje podatkowe czy zgłosić pracownika do ZUS
Nie zawsze się to uda. Często bowiem skorzystanie z przeróżnych udogodnień uzależnione będzie od tego, czy przedsiębiorca jest w stanie podpisać się elektronicznie. A za takie możliwości trzeba zapłacić. Potrzebne są specjalne oprogramowanie i urządzenia. To kosztuje. Często to wydatek kilkuset złotych, co w budżecie niewielkiej firmy jest już poważną inwestycją.
Sprawdźmy zatem, co uda się załatwić przez Internet, i policzmy, czy warto płacić za podpis elektroniczny.
Zgłoszenia w ZUS
Właściciel firmy nie musi już biegać z każdym dokumentem do ZUS. Niektóre może wysłać za pośrednictwem Internetu. Które? Dotyczy to:
- ZUS-EWN (wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek),
- ZUS-EZS (wniosku o zwrot nadpłaconych składek),
- ZUS-ERU (zgłoszenia reklamacji do informacji o stanie konta osoby ubezpieczonej),
- ZUS-EWZ (wniosku ubezpieczonego o wydanie zaświadczenia o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego),
- ZUS-EPW (wniosku o ustalenie przekroczenia rocznej granicy podstawy wymiaru składek).
Potrzebny jest tu jednak bezpieczny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta