Bicykl na miarę XXI wieku
Nowe kolory, nowe materiały, nowa sylwetka. Każdego roku producenci proponują nam nowe rozwiązania. Jakimi nowinkami zaskoczą w tym sezonie koncerny rowerowe?
Dzięki nowym rozwiązaniom technicznym jazda na rowerze staje się coraz łatwiejsza i bardziej efektywna. Zmiany mogą dotyczyć kolorystyki jakiegoś modelu, ale też geometrii ram czy materiału, z jakiego zostały wykonane.
Teraz Polska
Dużą niespodziankę na wiosnę szykuje Romet, przed laty największa w Polsce firma produkująca rowery. W tym sezonie po raz pierwszy od 15 lat rusza z nową kolekcją.
– Na rynek powracamy z 15 nowymi modelami. Wszystkie zostały zaprojektowane od podstaw w Polsce, z uwzględnieniem potrzeb krajowych rowerzystów – zapowiada Monika Sroczyńska z Arkus & Romet Group. – Kolekcja obejmuje modele MTB (górskie, w tym te do dyscyplin ekstremalnych, jak m.in. downhill oraz model na kołach 29 cali – przyp. red.), jak i klasyczne rowery trekkingowe, miejskie oraz dla dzieci.
Czym Romet chce przebić się na ustalonym od lat rynku jednośladów, w dodatku w czasach kryzysu finansowego?
– Filozofia, którą się kierujemy przy projektowaniu jednośladów, zakłada, że najważniejszym elementem roweru jest rama. To jej geometria w największym stopniu określa, jak będzie się jeździło na rowerze – mówi Sroczyńska. W firmie ten element roweru jest projektowany pod konkretne zastosowanie i konkretnego rowerzystę. Poza tym projektanci Rometu tworzą ramy tylko dla tej marki.
– Nie kupujemy gotowych projektów z dalekowschodnich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta