Obligacje infrastrukturalne: szansa dla dróg czy zagrożenie dla emerytur
Zaproponowany model finansowania inwestycji drogowych wymaga dopracowania – uważają radcowie prawni z Chadbourne & Parke
Narastający kryzys gospodarczy może istotnie opóźnić realizację programu inwestycji drogowych, w szczególności tych największych, obejmujących budowę nowych autostrad i dróg ekspresowych. Ministerstwo Infrastruktury, zdając sobie sprawę, że przesunięcie inwestycji w czasie może pozbawić Polskę części środków z Unii, a także szukając rozwiązań, które pozwolą na odciążenie budżetu, zaproponowało nowy model finansowania inwestycji drogowych.
Według projektu
Resortowy projekt nowelizacji m.in. ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym przewiduje przesunięcie obowiązku finansowania budowy, modernizacji i eksploatacji dróg krajowych oraz systemu elektronicznego poboru opłat z budżetu państwa na Krajowy Fundusz Drogowy. Jednocześnie zakłada zasilenie Krajowego Funduszu Drogowego wpływami z nowych źródeł, w szczególności z tzw. obligacji infrastrukturalnych emitowanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta