Od kiedy obowiązuje nowy przepis o PIT-11
Od początku 2009 r. pracodawca, który w trakcie roku rozstanie się z pracownikiem, nie musi już spieszyć się z wystawieniem mu PIT-11. Problem jest z zatrudnionymi, którzy odchodzili z firmy w ostatnich miesiącach 2008 r.
– W listopadzie ubiegłego roku zostałem zwolniony z pracy. Chciałbym się dowiedzieć, w jakim terminie pracodawca powinien był mi wystawić PIT-11. Czy miał prawo wystawić mi ten dokument, tak jak pozostałym pracownikom do końca lutego 2009 r., czy powinien był wystawić mi to rozliczenie zaraz po zwolnieniu? – pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.
Reguluje to art. 39 ust. 2 ustawy o PIT. Do końca 2008 r. wynikało z niego, że jeżeli obowiązek poboru zaliczek na podatek ustał w ciągu roku, to płatnicy musieli sporządzić informację PIT-11 i przekazać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrana została ostatnia zaliczka.
Od 1 stycznia 2009 r. taki obowiązek istnieje tylko wtedy, gdy podatnik złoży płatnikowi pisemny wniosek w tej sprawie, przy czym w takiej sytuacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta