Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zapłata za przeterminowane produkty nie jest odszkodowaniem

25 maja 2009 | Dobra firma | Grzegorz Podgórski

Kwoty wypłacane spółce w związku z utratą terminu ważności magazynowanych przez nią produktów, stanowiące ich równowartość, są następstwem świadczonych przez spółkę usług, a nie odszkodowaniem za poniesioną szkodę

Należy je zatem potraktować jako formę wynagrodzenia za świadczone usługi, wynikające bezpośrednio z umowy zawartej z kontrahentem, i opodatkować VAT.

Tak orzekł WSA w Warszawie 22 kwietnia 2009 r. (III SA/Wa 3130/08).

Spółka prowadzi działalność polegającą na dystrybucji produktów szwajcarskiego kontrahenta. Zgodnie z umową utrzymuje w magazynach określony stan zapasów poszczególnych produktów. Ma to na celu zwiększenie dostępności produktów dla odbiorców spółki. Jednak niekiedy skutkuje utratą terminu ważności części produktów, w związku z czym szwajcarski kontrahent wypłaca spółce określoną kwotę stanowiącą ich równowartość.

Zdaniem spółki otrzymane kwoty należy traktować jako odszkodowanie, jakie kontrahent płaci w celu wynagrodzenia szkód spowodowanych narzuconym modelem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8326

Spis treści
Zamów abonament