Magna: Biznes z polityczną nutą
Magna jest najbliższa przejęcia GM Europe. A wraz z nim trzech motoryzacyjnych marek – Opla, jego brytyjskiego bliźniaka Vauxhalla oraz Saaba. Oferty Magny nie byłoby bez Rosjan
W miniony weekend Magna podniosła ofertę i zapowiedziała, że zainwestuje w Opla 700 mln dolarów. I chociaż swoje oferty poprawili również pozostali „starający się” – Fiat i RHJ International – oferta Magny jest najlepiej widziane przez potężne związki zawodowe oraz sprzedającego – koncern General Motors.
Amerykanom Magna proponuje zatrzymanie 35-proc. udziału w GM Europe, Sbierbank, który finansowałby to przejęcie, miałby również 35- proc. udział, Magna – 20-proc., a pracownicy GME – 10-proc. Ostateczne decyzja w sprawie tego, kto kupi Opla i resztę pozostałości po GM, zostanie podjęta jeszcze w tym tygodniu. Podejmie ją GM po konsultacjach z rządem w Berlinie, który Magnie wyraźnie sprzyja.
Magna International powstała w 1973 r. po połączeniu Multimac i Magna Electronics. Jej twórcą jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta