Jak rozliczyć prezent dla kontrahenta
Przekazując prezenty kontrahentom, trzeba pamiętać o skutkach podatkowych, także po stronie obdarowanych
– Kupiliśmy eleganckie pióra dla naszych klientów. Jak rozliczyć je podatkowo?
Zasadniczo firma nie zaliczy wydatku na zakup piór do kosztów uzyskania przychodu, chyba że umieściłaby na nich swoje logo. Wówczas zapewne organy podatkowe uznałyby taki wydatek za reklamę i nie kwestionowałyby wrzucenia go w koszty. Jeżeli jednak pióra nie będą miały żadnego elementu reklamującego firmę, to ich przekazanie będzie traktowane jako reprezentacja firmy, a kosztów reprezentacji nie możemy zaliczyć do kosztów podatkowych (zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT i art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT).
Co z VAT
Zasadniczo przekazując nieodpłatnie towary na cele...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta