Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak rozliczyć prezent dla kontrahenta

28 maja 2009 | Dobra firma | Katarzyna Jędrzejewska

Przekazując prezenty kontrahentom, trzeba pamiętać o skutkach podatkowych, także po stronie obdarowanych

– Kupiliśmy eleganckie pióra dla naszych klientów. Jak rozliczyć je podatkowo?

Zasadniczo firma nie zaliczy wydatku na zakup piór do kosztów uzyskania przychodu, chyba że umieściłaby na nich swoje logo. Wówczas zapewne organy podatkowe uznałyby taki wydatek za reklamę i nie kwestionowałyby wrzucenia go w koszty. Jeżeli jednak pióra nie będą miały żadnego elementu reklamującego firmę, to ich przekazanie będzie traktowane jako reprezentacja firmy, a kosztów reprezentacji nie możemy zaliczyć do kosztów podatkowych (zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT i art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT).

Co z VAT

Zasadniczo przekazując nieodpłatnie towary na cele...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8330

Spis treści
Zamów abonament