Wydatki Polaków nadal rosną
Wciąż kupujemy więcej, dynamika jednak jest znacznie niższa niż w ubiegłym roku. Nadal jesteśmy w grupie pięciu państw, których obywatele więcej wydają. Najgorzej jest na Słowacji i w Irlandii
Jak wynika z raportu firmy Nielsen, podsumowującego pierwszy kwartał na rynku FMCG (produkty spożywcze i chemiczne) w 22 krajach europejskich, jedynie w pięciu zakupy w ujęciu ilościowym wzrosły. W Polsce jedynie o 1,4 proc., podczas gdy jeszcze w poprzednim kwartale dynamika sięgnęła 10 proc. Wówczas dawało nam to status europejskiego lidera, obecnie jest nim Turcja z 4-proc. wzrostem rynku.
– Dane pokazują, że nie tak łatwo jest zdusić optymizm polskich konsumentów –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta