SUV nadal żyje
Nawet w trudnych czasach, gdy na świecie szaleje kryzys, a poprawność polityczna zniechęca do zakupów paliwożernych modeli, w Polsce sprzedaż luksusowych SUV-ów jest rekordowa.
Polscy dilerzy samochodowi ciężko pracują, wyprowadzając z salonów coraz więcej SUV-ów. Mercedes do końca lipca sprzedał w naszym kraju 486 aut tego typu, tymczasem w takim samym okresie ubiegłego roku znalazł amatorów na 320 samochodów. Przedstawiciel Mercedes-Benz Polska Piotr Wójcik podkreśla, że lokomotywą tego trendu jest najmniejszy model GLK, którego z salonów wyjechało 188 sztuk. Także popyt na niedawno prezentowany mały SUV Audi, oznaczony symbolem Q5, przeszedł wszelkie oczekiwania – właścicieli znalazło już 450 tych aut. Reprezentujący Kulczyk Tradex (importera Audi) Leszek Kempiński uważa, że dobre rezultaty Q5 są, paradoksalnie, wynikiem kryzysu.
– Niektórzy klienci zamiast Q7 mogli wybrać mniejszy samochód. Jednocześnie okres pomyślności gospodarczej trwający kilka ostatnich lat powiększył szeregi nabywców SUV-ów – tłumaczy. Audi sprzedaje w Polsce około 400 dużych Q7 rocznie i na razie nie ma sygnałów o dramatycznie malejącym zainteresowaniu tym modelem. Nawet wśród klientów Volvo (kojarzonych z osobami zwracającymi uwagę na bezpieczeństwo i ekologię) największym zainteresowaniem cieszy się SUV XC60, który stał się najpopularniejszym modelem marki, detronizując sedana S60. Tymczasem w Europie Zachodniej popularność SUV-ów wyraźnie maleje. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta