Przymusowa promocja nie zawsze w kosztach
Firmy skupujące produkty od rolników i hodowców mają nowy obowiązek. Muszą naliczać i przekazywać wpłaty do funduszów promocji. Ale nie zaliczą ich do kosztów
Mogą to zrobić sprzedawcy tych produktów, czyli producenci. Jest to możliwe jednak tylko wtedy, gdy rozliczają się z PIT (lub CIT).
Tymczasem często są wyłączeni z opodatkowania, gdyż prowadzą działalność rolniczą.
Nowe obowiązki
Od 1 lipca obowiązuje ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Jest ich dziewięć i mają wspierać sprzedaż takich produktów, jak mleko, mięso, przetwory zbożowe, owoce, warzywa, ryby. Finansowane są z wpłat przedsiębiorców skupujących i przetwarzających te towary. Są to zakłady przetwórcze, mleczarnie, ubojnie. Muszą pobierać od producentów wpłaty (z reguły w wysokości 0,1 proc. wartości netto towarów) i przekazywać je na rachunek danego funduszu. Muszą też składać kwartalne deklaracje. Do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta