Przemysł lotniczy w obcych rękach
Przemysł lotniczy nad Wisłą jest już prawie w całości kontrolowany przez zagraniczne koncerny. W tym roku zarobią one na eksporcie części nawet miliard dolarów
Wkrótce pod młotek pójdzie Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego PZL Kalisz, ostatni duży państwowy zakład lotniczy. Reszta znaczących firm już należy do zagranicznych inwestorów.
– Mimo kryzysu w światowej awiacji krajowe spółki mają duże szanse powtórzyć w 2009 r. ubiegłoroczne przychody przekraczające miliard dolarów. Dodajmy, iż uzyskane niemal wyłącznie z eksportu lotniczych części do największych, globalnych producentów samolotów i śmigłowców.
– Załamania produkcji nie ma, choć wiele firm zwolniło obroty i przeprowadziło redukcje załóg. Miejsce na rynku po słabnących spółkach wypełniły jednak nowe, zwłaszcza na Podkarpaciu – tłumaczy Andrzej Rybka, dyrektor branżowego klastra Dolina Lotnicza. Szacuje, że 77 firm należących do stowarzyszenia nadal zatrudnia 22 tys. inżynierów i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta