Zakrapiane degustacje czasami da się wrzucić w koszty
Czy firmy serwujące swoim klientom mocniejsze trunki zaliczą wydatki do kosztów? Tak, jeśli robią to w celach reklamowych
Jest to możliwe, gdy degustację organizuje firma handlująca alkoholem. Częstuje klientów po to, aby zachęcić ich do kupowania swoich towarów. Nie jest to wydatek na reprezentację, która jest wyłączona z kosztów.
Handlarz (producent) alkoholu serwuje go na degustacjach i spotkaniach promocyjnych nie w celu podnoszenia swojego prestiżu. Chce po prostu zareklamować swoje towary i zwiększyć sprzedaż.
Reprezentacja wyłączona
Przypomnijmy, że zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT (art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT) nie uważa się za koszty podatkowe wydatków na reprezentację, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Tak więc wyskokowych napojów nie odliczymy wtedy, gdy wiążą się z reprezentacją.
Czy oznacza to, że urząd zaakceptuje zakrapiany poczęstunek w innych okolicznościach?
Niekoniecznie, trzeba bowiem pamiętać o postanowieniach ustawy o wychowaniu w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta