Akademia szoferów
Nawet w trudnych dla branży czasach nie maleje zainteresowanie kursami ekonomicznej jazdy. Wiele firm dopiero teraz wysyła na nie swoich kierowców
Robert Przybylski
38-tonowy TIR spalający 28 l/100 km to nie jest fantazja lub wynik osiągnięty na wyścigowym torze, lecz rezultat płynnej jazdy po drogach Polski, Niemiec i Holandii. Na liczącej 800 km trasie Zbigniew Januszyk z LCS Trans, jadąc actrosem potrzebował 27,5 l/100 km. Kierowca przeszedł trening Mercedes-Benz.
Na znaczenie szkoleń wskazuje także przedstawiciel Renault Trucks Marcin Majak. Podczas kilkudziesięciu szkoleń na trasach górskich i nizinnych kierowcy testowi Renault osiągnęli wyniki o 15 – 17 proc. lepsze od kierowców, którzy nie poznali pojazdów. Fabryczny kierowca Renault Magnum na górskiej trasie uzyskał średnią prędkość 46,5 km/h przy spalaniu 33 l/100 km, gdy najszybszy nie szkolony kierowca miał średnią 44 km/h, a jego samochód spalił 45 l/100 km....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta