Firmy nie rezygnują z drogich aut
Mimo kryzysu przedsiębiorcy nie oszczędzają na zakupach najdroższych marek . Powodzeniem cieszą się terenowe SUV. Lepsze auto służbowe staje się alternatywą dla podwyżki wynagrodzenia
Mercedesa, uznawanego w Polsce za ikonę motoryzacyjnego luksusu, obecny kryzys wcale nie dotknął. Na polskim rynku ten rok będzie dla marki rekordowy.
– Już we wrześniu łączna liczba sprzedanych samochodów i tych, na które złożono zamówienia, okazała się wyższa niż w całym 2008 roku – mówi Piotr Wójcik z Mercedes Benz Polska. Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar sprzedaż październikowa tej marki była większa od tej sprzed roku o blisko 15 proc., natomiast za okres od stycznia do października – o 12 proc.
To znakomity rok także dla BMW. W październiku w porównaniu rok do roku sprzedaż wzrosła o 27 proc., a za dziesięć miesięcy prawie o 14 proc. Powodów do narzekań nie ma także Volvo, które zakłada w całym 2009 roku wzrost sprzedaży o ok. 12 proc. Prawdziwym koniem pociągowym okazało się auto segmentu SUV – XC60 w cenie od ok. 140...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta