Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Skarg pacjentów ciągle przybywa

10 lutego 2010 | Kraj | Sylwia Szparkowska
Krystyna Barbara Kozłowska
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Krystyna Barbara Kozłowska

Mogę nałożyć na przychodnię czy szpital nawet do 500 tysięcy złotych kary – mówi rzecznik praw pacjenta

Rz: Urząd, którym pani kieruje, to jedyne, co się ostało z zawetowanej przez prezydenta reformy służby zdrowia. Czym się pani zajmuje?

Krystyna Barbara Kozłowska, rzecznik praw pacjenta: Interwencji mamy co miesiąc 1,6 tys., a oprócz tego 900 od rzeczników pracujących w szpitalach psychiatrycznych. To aż dwa razy więcej niż przed majem zeszłego roku, kiedy funkcjonowało Biuro Praw Pacjenta przy ministrze zdrowia.

Jak pani reaguje?

Zawsze gdy skargi pacjentów są zasadne, występuję o wyjaśnienia do szpitala czy przychodni. Informujemy placówkę, jak powinna się zachować, by działać zgodnie z prawem. Mogę też się zwrócić do właściwego organu nadrzędnego (właściciela szpitala – red.) z wnioskiem o zastosowanie przepisów. A także wystąpić do świadczeniodawcy o wyciągnięcie konsekwencji służbowych wobec pracownika, który zachował się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8545

Spis treści
Zamów abonament