Kierownik USC składa oświadczenie tylko na żądanie
O tym, którzy z pracowników gminy są obowiązani do składania informacji o swoim majątku, mówią przepisy ustawy o samorządzie gminnym oraz o pracownikach samorządowych. Żadna z nich nie nakłada takiej powinności na kierownika USC
Jak wynika z art. 24h ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. DzU z 2001 r. nr 142, poz. 1591 ze zm.) obowiązek składania oświadczeń majątkowych ciąży na radnym, wójcie i jego zastępcy, sekretarzu, skarbniku, kierowniku jednostki organizacyjnej gminy, osobie zaradzającej i członku organu zarządzającego gminną osobą prawną, jak również na osobie wydającej decyzje administracyjne w imieniu wójta.
Jednocześnie przepisy ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458 ze zm.) stanowią, że pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym (kierowniczym urzędniczym) ma obowiązek złożyć oświadczenie majątkowe na żądanie pracodawcy (art. 32 ust. 1).
Obowiązkowo, bez wezwania urzędnicy składają jedynie informacje dotyczące prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (art. 31 ust. 1).
Urząd w strukturze urzędu
Urzędy stanu cywilnego nie stanowią wyodrębnionych gminnych jednostek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta