Polacy piją mniej piwa
W 2009 r. sprzedaż browarów w kraju skurczyła się o 10,1 proc.
Ubiegły rok był pierwszym od niemal 20 lat, w którym branża piwna w Polsce zanotowała spadek sprzedaży. – 2009 rok był trudny, tak jak się spodziewaliśmy. Pierwsze sygnały spowolnienia były widoczne już w 2008 r. – mówił wczoraj Christopher Barrow, prezes ZPPP Browary Polskie oraz szef giełdowej grupy Żywiec.
Tak słabych wyników żaden z browarów jednak nie przewidział. Na początku ubiegłego roku wierzyły, że możliwy jest spadek o 4 – 4,5 proc. Później szacowały, że sprzedaż piwa skurczy się o ok. 8 proc. Ostatecznie Polacy kupili w 2009 r. ok. 32,25 mln hl, czyli o 3,6 mln hl mniej niż w 2008 r. Przeciętna konsumpcja spadła z 94 do 85 l na osobę, czyli do poziomu z 2006 r.
Browary są zgodne: oprócz kryzysu i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta