Nadal lubimy małe auta
Samochody mini, zamiast z rodzinami na wczasy, zaczynają wreszcie jeździć po zakupy
W ubiegłym roku małe samochody miały na polskim rynku wyjątkowe powodzenie. Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar sprzedaż najmniejszych aut z segmentu mini w porównaniu z pozostałymi grupami odnotowała najwyższy, bo 12,6-procentowy, wzrost wobec roku 2008. W sumie sprzedano ich ponad 21,3 tys. sztuk.
21,3 tys. samochodów klasy mini sprzedano w Polsce w 2009 r.
Eksperci zakładają, że gdy kryzys minie, popyt na tego typu samochody powinien coraz bardziej rosnąć. – Przy narastającym tłoku w miastach zapotrzebowanie na samochody małe zwiększa się szybciej niż na auta duże – mówi szef Samaru Wojciech Drzewiecki. Z kolei według przedstawiciela brytyjskiej firmy analitycznej Jato Dynamics Andrzeja Halarewicza stopniowo zmienia się podejście do małych aut: – Polacy do niedawna dokonywali pragmatycznych wyborów: zamiast nowych małych wybierali większe auta używane. Teraz takie auta zaczynają być używane zgodnie z pierwotnym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta