Pro Kontra
Pro - Monika Małkowska
Pierwszy aktorski film Piotra Dumały nawiązuje do jego animowanych arcydzieł. Ta sama szlachetna estetyka, podobne napięcie mimo skąpej akcji, zbliżone refleksje o życiu. Las to przeszłość, gdy ojciec był dla syna cicerone; dom to czas, gdy syn przejmuje opiekę nad rodzicem. Osobiste doświadczenie artysta wyraża w symbolicznej formie, stawia uniwersalne pytania o sens godności, odpowiedzialności, miłości. Piękne i mądre kino.
Kontra - Rafał Świątek
„Las” to film wyrafinowany estetycznie, ale mocno rozczarowujący. Realistyczna konwencja, polegająca na uważnej obserwacji najprostszych czynności bohaterów, nie pasuje do symbolicznej, utrzymanej w poetyce snu opowieści o relacjach ojca z synem. Film byłby przekonujący, gdyby Piotr Dumała pozostał przy animacji, której jest niekwestionowanym mistrzem. Niestety, w „Lesie” możemy ją oglądać jedynie w prologu.