Kiedy wydatki na upominki są reklamą, a kiedy reprezentacją?
Czy wydatki na upominki przekazywane m.in. lekarzom przez firmy farmaceutyczne mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów? Aby to określić, trzeba sięgnąć nie tylko do przepisów podatkowych, ale też do regulacji prawa farmaceutycznego
Jedną z form reklamy produktów leczniczych przez firmy farmaceutyczne jest przekazywanie upominków osobom uprawnionym do wystawiania recept i osobom prowadzącym obrót produktami leczniczymi.
Co wynika z przepisów podatkowych
Zgodnie z ogólnymi zasadami określonymi w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych podatnicy mogą zaliczać do kosztów uzyskania przychodów koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem wymienionych wyraźnie w ustawie. Jeśli chodzi o przekazywanie kontrahentom upominków, kluczowe znaczenie ma art. 16 ust. 1 pkt 28, zgodnie z którym kosztami podatkowymi nie mogą być koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności i napojów, w tym alkoholowych.
Analiza wydatków na zakup upominków sprowadza się więc do ich kwalifikacji jako kosztów reprezentacyjnych (niebędących kosztami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta