Konsument może żądać odszkodowania
Zanim rozpoczniesz spór z operatorem, wyciągnij z szuflady potwierdzenia nadania przesyłki lub przekazu
Zdarza się, że operator pocztowy nie wykonał zleconej mu powszechnej usługi pocztowej lub zrobił to nieprecyzyjnie. Klient nie pozostaje w takiej sytuacji bezbronny. Przysługuje mu wiele praw, które może wykorzystać, i uzyskać nawet satysfakcję materialną za ewentualną szkodę.
Zależnie od rodzaju zakwestionowanej usługi może składać reklamację, skargę i występować o odszkodowanie.
Może być ustna
Najprostszą czynnością jest reklamacja. Klient może ją złożyć nawet wtedy, gdy nie domaga się odszkodowania.
Za niezrealizowaną usługę uznaje się niedoręczenie przesyłki rejestrowanej lub zawiadomienia o próbie jej doręczenia w ciągu 14 dni roboczych od nadania. Tyle samo ma operator na dostarczenie odbiorcy kwoty pieniężnej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta