Być dobrze widzianym w sieci
Ubiegły, kryzysowy rok podsycił zainteresowanie reklamą rozliczaną za efekty i tzw. reklamą intekstową
Połowę wpływów z reklam w sieci w Polsce wciąż stanowią reklamy graficzne, ale – podobnie jak na całym świecie – szybko rosną przychody ze zdominowanego przez Google’a tzw. search engine marketing (SEM) – rynku reklam w wyszukiwarkach internetowych. W ubiegłym roku stanowiły ponad jedną czwartą rynku reklamy w sieci, bo polskie firmy nie mają już problemu z wykorzystywaniem linków sponsorowanych. – Wiedzą, że linki przekładają się na wzrost oglądalności, świadomości marki i wyższą sprzedaż – mówi Kornel Dulęba, dyrektor należącej do Interii agencji Sempathy. Boom trwa też na reklamy w serwisach społecznościowych – każdy przedsiębiorca chce tam dziś zostawić po sobie ślad.
Życie w wyszukiwarkach
Według Kornela Dulęby przedsiębiorstwa mają za to jeszcze problem z tzw. usługami SEO, mającymi na celu optymalizowanie stron internetowych pod wyniki wyszukiwania. – Firmy często nie mają świadomości, że to działania kompleksowe i długotrwałe. Na ogół klienci proszą tylko o pozycjonowanie kilku fraz. Takie zapytania są najczęstsze. Dlatego rynek trzeba uczyć i tłumaczyć firmom, że pozycjonowanie fraz to za mało, warto optymalizować stronę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta