Gigant zza Odry poza podium
Popularność za granicą nie ułatwia ekspansji w Polsce. Przekonał się o tym Müller
Kiedy na początku ubiegłego roku niemiecki gigant mleczarski Müller wkraczał do Polski, zapowiedział, że w ciągu trzech lat chce zostać wiceliderem rynku jogurtów. Tymczasem wiele wskazuje na to, że jego założenia mogły być zbyt ambitne. Z danych firmy badawczej MEMRB, do których dotarła „Rz”, wynika, że w 2009 r. udziały Müller Polska w rynku produktów mlecznych (głównie są to jogurty, ale także m.in. serki, desery i mleka smakowe) wartym niemal 2,8 mld zł sięgnęły 1 proc. Udziały lidera, którym jest Danone Polska, wynosiły niemal 40 proc. Natomiast zajmujący drugie miejsce Zott Polska kontrolował prawie jedną czwartą tego rynku.
Artur Gromadzki, dyrektor generalny Müller Polska, nie narzeka. – Pierwsze 15 miesięcy działalności na rynku polskim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta