Tygrys, co pokonał byka
Wiesław Włodarski, właściciel marki Tiger, chce wzorem Red Bulla mieć swój zespół Formuły 1. Najpierw jednak zamierza zalać Europę napojami energetycznymi
Specjalnością restauracji w Pałacu Bonerowskim jest tatar Monte Carlo. Przepis na niego przywiózł z zagranicznych wojaży właściciel firmy FoodCare, a prywatnie miłośnik gotowania. Hotel, z okien którego widać krakowski rynek, jest jego oczkiem w głowie.
Wiesław Włodarski otworzył go w 2007 roku w kamienicy z XVI wieku, którą kupił za około 9 mln zł. Odrestaurowanie jej kosztowało go kolejnych 16 mln zł.
Po co producentowi napojów i galaretek w proszku hotel w zabytkowej kamienicy? – Mam słabość do pięknych rzeczy – mówi, pokazując z dumą w hotelowym holu 22-metrowy żyrandol, najdłuższy w Europie.
Biznesmen, którego majątek wyceniany jest na ponad 300 milionów złotych, w kamienicy dostrzegł także szansę na zarobienie kolejnych pieniędzy. – Dzięki wzrostowi cen nieruchomości zarobiłem na inwestycji w hotel już co najmniej 30 procent – wylicza.
Wytrzymałość w kosmosie
Z anim dorobił się hotelu, a z poloneza przesiadł się do porsche, stworzył od zera liczącą się dziś na polskim rynku firmę spożywczą
– FoodCare. W tym roku jej przychody mają się powiększyć o około 20 proc., do ponad pół miliarda złotych. Zysk netto firmy powinien zaś sięgnąć 50 mln zł.
Jednym z flagowych produktów firmy FoodCare jest napój energetyczny tiger, któremu udała się wielka sztuka: odebrał pozycję lidera...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta